מדריך פתיחת עסק

פתיחת עסק חדש ברשויות המס השונות

פתיחת התיקים של עסק חדש ברשויות המס השונות כרוכה בעיקר במילוי טפסים ואישורים שונים.

במדריך זה תמצא את כל מה שאתה צריך לדעת בכדי לעשות זאת בצורה נכונה וזריזה.

מדריך זה מחולק לשני פרקים, החלק הראשון הינו פתיחת התיקים של העצמאי ( עוסק פטור או מורשה ), והחלק השני פתיחת התיקים של חברה בע"מ.

פתיחת עסק עצמאי ( עוסק פטור או מורשה ).

יש לפתוח את התיקים במע"מ, מס הכנסה, ובטוח לאומי.

הרישום במע"מ של עצמאי- עוסק פטור ועוסק מורשה ( כולל שותפות ).

פתיחת התיק במע"מ הינה הפעולה הראשונה שעליך לבצע.

יש להגיע לתחנת מע"מ שאליה בית העסק שייך.

התחנה שאליה בית העסק שייך היא התחנה שבד"כ הקרובה למקום העסק.

בכדי למנוע את בזבוז זמנך, מומלץ להרים טלפון לאחת תחנות מע"מ ולהגיד להם את מיקוד העסק על מנת שיוכלו לשייך אותך לתחנה הנכונה.

עליך להביא את המסמכים הבאים :

1. יש למלא טופס פתיחת תיק במע"מ

2. צילום תעודת זהות

3. חוזה שכירות של העסק, במידה ואתה עובד מהבית ,יש להביא חוזה שכירות של הדירה ( אם הכתובת אינה מעודכנת בת.ז.) .

4. אישור מהבנק על ניהול חשבון, או המחאה מבוטלת ( עוסק פטור אינו חייב ).

5. כאשר החשבון משותף עם אדם נוסף יש להביא מסמך שמאשר את הסכמתו שהחשבון ישמש את מע"מ.

6. אישור על הסמכה מקצועית ( רישיון עו"ד, קורס מקצועי שעברת וכו' ).

7. מסמך המעיד על יצירת קשר עם לקוח שמאשר שהוא מתכוון להשתמש בשרותיך ( לא חובה ).

מספר העוסק שתקבל הינו מספר תעודת הזהות שלך מייד עם סיום הרישום תקבל תעודה זמנית של עוסק מורשה או עוסק פטור ושוברים זמניים לדיווח.

בהקמת שותפות ( אתה יחד עם שותפים נוספים ):

כל אחד מהשותפים יביא את המסמכים כמו של עוסק מורשה, ובנוסף :

1. יש למלא בטופס 821  ( פתיחת תיק במע"מ ) את סעיף ג.

2. אישור על ניהול חשבון בנק משותף של כל השותפים , או המחאה מבוטלת

3. יש למנות שותף אשר ייצג את השותפות מול מע"מ לצורך הדיווח למע"מ אתם נקראים איחוד עוסקים.

מספר האיחוד עוסקים שתקבלו הינו מספר מיוחד.

מייד עם סיום הרישום תקבלו תעודה זמנית של העוסק מורשה ( איחוד עוסקים ), ובה מצוינים שמות השותפים שוברים זמניים לדיווח.

הדיווח השוטף למע"מ

לאחר הרישום מע"מ ישלח לבית העסק פנקס דיווח ( במקום השוברים הידניים שקיבלת ) .

הדיווח בפנקס יהיה חודשי או דו חודשי ( לפי ההצהרה על צפי המחזור ) בגין ההכנסות והתשומות של העסק.

הרישום במס הכנסה של עצמאי

יש להודיע מייד למס הכנסה על תחילת הפעילות העסקית ( אין תקופת המתנה או תקופת נסיון ).

יש למלא טופס פתיחת תיק במס הכנסה ( דרישת פרטים ) ולצרף את המסמכים הבאים:

1. צילום תעודת זהות.

2. חוזה שכירות.

3. בקשה לפטור מניכוי מס במקור.

4. אם בכוונתך להעסיק עובדים יש למלא את הפרטים במקום המתאים לכך בטופס

הדיווח השוטף למס הכנסה

לאחר הרישום במס הכנסה ישלח אליך פנקס מקדמות לתשלום.

הדיווח יהיה חד חודשי או דו חודשי.

המקדמות נקבעות כאחוז מסוים מהמחזור לפי המקובל בענף אליו אתה שייך.

את המקדמות אפשר להגדיל, להקטין, ואף לבטלם אם אין צפי לחבות מס באותה שנה.

מסכום המקדמות תנכה את המס במקור שנוכה לך על-ידי לקוחותיך.

המקדמות הם על חשבון המס השנתי.

מבחינת מס הכנסה אתה נקרא "נישום".

במידה ואתה מעסיק עובדים:

תקבל שני פנקסים נוספים שבו תצטרך לדווח על השכר אותו שילמת לעובדיך.

פנקס ניכויים מס הכנסה ופנקס ניכויים בטוח לאומי.

הרישום בבטוח לאומי של העצמאי

יש למלא טופס פתיחת תיק בביטוח לאומי הנקרא דין וחשבון רב שנתי.

בטופס תצטרך למלא פרטים אישיים, מקומות עבודה, וכן הערכה לגבי ההכנסה הצפויה שלך.

חשוב

אתה חייב להיות מבוטח בבטוח לאומי כעובד עצמאי כדי שתוכל לקבל דמי פגיעה וכו'.

הדיווח השוטף לבטוח לאומי

לאחר הרישום בבטוח לאומי ישלח אליך פנקס מקדמות לתשלום.

המקדמות לתשלום נקבעו על פי הצהרתך בטופס דין וחשבון שנתי.

גם את מקדמות בטוח לאומי אפשר להגדיל או להקטין.

המקדמות שתשלם לבטוח לאומי הם על חשבון הביטוח לאומי השנתי.

מבחינת בטול לאומי אתה נקרא "מבוטח".

מועדי הדיווח לרשויות השונות של העצמאי.

מע"מ עוסק מורשה- עד ל 15 בכל חודש (יתכן חודשי או דו חודשי).

מע"מ עוסק פטור-דיווח שנתי ( סיכום הקבלות ).

מקדמה למס הכנסה – עד ל 15 בכל חודש ( יתכן חודשי או דו חודשי ).

ניכויים ממשכורת מס הכנסה עד ל 15 בכל חודש ( יתכן חודשי או דו חודשי ).

ניכויים ממשכורת בטוח לאומי עד ל 15 בכל חודש ( הדיווח הוא חודשי בלבד ).

מקדמות בטוח לאומי עד ל 15 בכל חודש ( הדיווח הוא חודשי בלבד ).

דוח שנתי למס הכנסה עד ה 30 באפריל בשיטה החד צידית או 31 במאי בשיטה כפולה הצהרת הון תוך 120 יום מהדרישה.

בברכה פרילאנס הנהלת חשבונות באינטרנט.

למידע נוסף מלא את פרטיך
ואנחנו נחזור אלייך בהקדם
או חייג 077-8888799
מעוניינים להתנסות במערכת
מחירון
?
מעוניינים להתנסות במערכת
מחירון

?

צריכים עזרה? פשוט תשאלו

שאלות נפוצות

תוכנת פרילאנס הותאמה במיוחד לעסקים קטנים המעוניינים בתוכנת הנהלת חשבונית קלה ופשוטה לתפעול בכדי שיוכלו להתרכז בעסק שלהם.

אם אתה רוצה לנהל את חשבונותיך בעצמך אז פרילאנס היא התוכנה בשבילך. פרילאנס הנהלת חשבונות מיועדת לעסקים קטנים, פרילאנסרים, ובעלי מקצועות חופשיים אשר אינם צריכים תוכנת הנהלת חשבונות כבדה ומסורבלת.

פרילאנס עומדת בתקנים בינלאומיים של אבטחת מידע והצפנת נתונים.

ניתן לפנות אלינו כל יום טלפונית בין השעות 9.00-14.00 ולקבל תמיכה טלפונית. כמו כן ניתן להפנות את בקשת התמיכה גם למייל התמיכה.

ודאי. התוכנה רשומה במרשם התוכנות של מס הכנסה.

אנחנו אוהבים לעזור!

לא מצאתם תשובה לשאלה?

כאן לרשותכם בשעות 9:00-16:00

מחירון