פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה בישראל קלה יותר מתמיד.

כאן ננסה לענות על כל השאלות עבור פתיחת עוסק מורשה.

נענה על השאלות: איך פותחים עוסק מורשה? מי פותח בפועל עוסק מורשה? כמה עולה פתיחת עוסק מורשה?

רוצים להיות עוסקים מורשים? הנה המדריך המלא עם הטפסים שצריך למלא. 

כל פתיחת עוסק מורשה יש לו התחלה וגם סוף, לכן צריך להתחיל במשרדי מע"מ ולסיים כאשר יהיה לכם ביד תעודת עוסק מורשה לעסק, בצבע כחול שניתן למסגר ולתלות על העסק, ותקבלו גם ופנקסי מקדמות לתשלום עתידי שאותו תתנו למנהל החשבונות.

עד כאן זו ההתחלה במקרו אך במיקרו מה צריך לעשות?

צריך למלא מס טפסים, להביא מספר מסמכים עמכם, כאן מיצינו את כל השלבים ההכרחיים לפתיחת עוסק מורשה ממש שלב אחרי שלב. קצת סבלנות והצלחתם!

מי זכאי לפתוח עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה היא לכל תושב במדינת ישראל שהחליט להפוך משכיר לעצמאי זו כל התורה בעצם להיות בעל עסק.

אין ממש חשיבות לתחום העיסוק כלל, כל עוד תרצו להפיק חשבוניות ללקוחות ולהיות בצד החוק תהיו חייבים לפתוח תיק ברשויות המס.

בפוסטים קודמים עשינו את ההבדל בין עוסק מורשה לעוסק פטור והמסקנה היא אך ורק מחזור ההכנסות השנתי הוא הקובע אך אם אתם כבר הייתם במסלול עוסק פטור והמחזור שלכם יותר מ 120,000 ₪ בשנת 2024 הנכם במסלול של עוסק.

בהנחה שאתם מעל סכום זה נמשיך להתקדם.

פתיחת עוסק מורשה
עוסק מורשה עם חשבונית באינטרנט

תוכן עניינים

אז איך פותחים עוסק מורשה?

תדעו שפתיחת עוסק מורשה מתבצעת בשתי דרכים:

1. לגשת עצמאית למשרדי מס הכנסה, ביטוח לאומי ולמע"מ ככה תפתחו את התיק בעצמכם, רק שתדעו שלא ניתן לשלוח ייפוי כוח אלא רק אתם בעצמכם.

2. בעל מקצוע בשוק יכול לעשות זאת עבורכם או עמכם יחד, רואה חשבון, יועץ מס, חלקם גם יציעו שירות של פתיחת עוסק מורשה ללא יציאה מהמשרד כלל.

מדוע יעשו זאת ללא יציאה מהמשרד? כי הם כבר מחוברים היום לרשויות המס ולא כפי שבעבר היו צריכים ללכת פיזית, עניין זה נעלם מהעולם.

אז איך מתחילים לקראת פתיחת עוסק מורשה?

שלב א: תצטרכו להגיע למשרדי מע"מ באזור שהעסק קיים יחד עם שלושה מסמכים:

תעודת זהות עדכנית כולל ספח (לא לשכוח ספח).

בנוסף הביאו ת.ז בנקאית או צ'ק מבוטל מחשבון הבנק והאמת גם אישור חשבון מהבנק גם בסדר איך שנוח לכם.

כל עוד יש לכם חשבון פרטי ורק אתם בו אז זה בסדר אך אם החשבון בנק שייך לעוד אנשים כמו אבא, אישה, אמא, בן משפחה.

תדעו שמחובתם להיות נוכחים גם בעת פתיחת התיק ולחתום על טופס הסכמה מיוחד לא תוכלו לבד ולחתום בשמם.

אם העסק עדיין לא נפתח ואין לכם משרד או חנות, מה עושים?

הרי הפעילות של העסק צריכה להיות ממקום מסוים, אך אם אתם רק מפעילים תוכנות מחשב באינטרנט מהקפה אז מה הכתובת? 

נורא פשוט אם אתם לא שוכרים משרד או מבנה הביאו חוזה שכירות של הדירה אם ישנה כזו.

או כל כתובת אחרת שאתם גרים בה פשוט מאד, הביאו חשבון ארנונה, מים, חשמל על שם בעל הנכס (אפילו אם אתם גרים אצל חבר או אצל ההורים).

אחרי שתסיימו את התהליך של רישום הכתובת תמלאו טופס פתיחת עוסק מורשה שנקרא (טופס 821), זהו טופס שמורכב ממספר חלקים פשוטים למדי:

בעיקר יש למלא פרטים אישיים עליכם לא משהו רציני, מיהו העוסק שם המורשה יעסוק וכו': 

שם העוסק.

שם העסק.

מספר תעודת זהות, טלפון ומייל שלכם.

מען העסק, מען המגורים שלכם בקטנה ממש.

אחר כך יהיו שאלות בתוך המסמך העוסקים במה מטרת העסק.

מהו תחום הענף של העסק? מה הצפי שלכם מבחינת הכנסות.

נכון קצת מוזר הרי עוד לא התחלתם וכבר שואלים על מחזור הכנסות שנתיים.

לבסוף ישאלו אתכם מתי העסק יוצא לפעולה כלומר מתי תהיה חשבונית ראשונה ולא מה התכנון להפעלה, הרי אולי תעבדו חודש חודשיים ולא תפיקו חשבונית כלל בהתחלה, ובסוף תאריך וחתימה.

המדינה לא מערימה קשיים על העוסקים המורשים והיא אכן מעודדת את התהליך הנ"ל לכן ברגע שתגישו את הטפסים המלאים, ייפתח לכם תיק עוסק מורשה במקום.

מהו השלב הבא בפתיחת עוסק מורשה? כן כן מס הכנסה

ניתן להגיע אל משרדי מס הכנסה וגם שם תצטרכו למלא טפסים כדי לפתוח תיק עוסק מורשה אין מה לעשות ככה זה.

יש למלא את טופס 5329 תוכלו להוריד גם מהאינטרנט ולחסוך זמן יקר שם – תמלאו דו"ח פרטים אישיים והצהרה על כל מקורות הכנסה שלכם.

הטופס הזה שואל שאלות נוספות כמו מה המספר של עוסק המורשה שקיבלתם במע"מ הרוב די חוזר על עצמו, שם, טלפון, מייל, מצב משפחתי נשוי רווק, כתובת העסק וכו'.

אחר כך שואל קצת פרטים על העסק, מה המחזור שוב, כן כולם רוצים לדעת פרטי הכנסות לצפי שלהם, אך זהו עניין שיגרתי אל דאגה גם אם לא תעמדו בו לא קורה כלום, בנוסף האם אתם לבד בעסק או מעסיקים מספר עובדים.

לבסוף יש לרשום שם תאריך ולחתום זהו ממש לא מסובך..

עוסק מורשה פתיחה
פתיחת עוסק מורשה באינטרנט

הנה הגעתם לסוף, פתיחת עוסק מורשה בביטוח לאומי.

אחרי שהייתם בשני המקומות שמנינו מעלה זה הרגע שבו תצטרכו  ללכת לביטוח לאומי בכדי לקבל מהם גם אישור לפתיחת תיק עוסק מורשה.

נכון גם בביטוח לאומי לא חסכו בטפסים ויש צורך למלא את טופס 6101 שוב חוזר חלילה וקצת מונוטוני שוב עליכם למלא את פרטים אישיים מצב משפחתי וכו'.

ויהיו שאלות בטופס שהוא מצריך שאלות על העבר הביטוחי שלכם תעסוקתי.

איפה עבדתם לפני והאם אתם כיום שכירים? או מקבלים קיצבה מביטוח לאומי? לומדים לתואר במוסד אקדמי? מובטלים? ומה מחזור ההכנסה בעבר שלכם מכל עיסוק.

שוב יבואו שאלות סביב מקור העיסוק העתידי בעסק אין להתחמק מכך, כעוסקים מורשים הרי אין לכם מניעה לפרט מה העסק יעשה, ישאלו מהו הקיף שעות העבודה, ימי עבודה וכו'.

תצפו לשאלת השאלות שכבר שוב ושוב ראינו זאת גם בעבר את השאלה מה צפי ההכנסה שלכם?

שאלה זו לא מובנת לרוב בעלי העוסקים המורשים הרי איך הם יידעו ואם ירוויחו מיליונים עוד לא התחילו, וכבר יש שאלה כזו קצת מרגיז אבל שטויות.

בכל מקרה הרי הם מחוברים לדו"ח ההכנסות שלכם והם גם ידעו מה המחזור שלכם בעתיד.

שוב תצטרכו לחתום עם שם ותאריך וזהו הנה הגענו סוף סוף לסוף.

הנכם עכשיו עוסקים מורשים כל הכבוד!

עכשיו ניתן להתחיל להרוויח כסף ולהתחיל לפעול אך מה יש לצפות לקבל מהמוסדות השונים מע"מ וביטוח לאומי ומס הכנסה?

אחרי כ 30 יום אתם אמורים לקבל מכתב ופנקס מכל מוסד שרשמנו מעלה.

ממע"מ תקבלו מסמך על פתיחת עוסק מורשה ופנקס הכנסות על דיווחים, (חודשי או דו חודשי) אם אמרתם שמחזור העסקאות יהיה כ 10,000,000 ₪ בשנה אז תקבלו דיווח חודשי.

אם הוא פחות מ 1,670,000 לשנה תקבלו פנקס דיווח של חודשי, תמיד הדיווח משתנה לפי פרמטר של היקף ההכנסות השנתי בפועל.

תצפו ממס הכנסה למסמך של פתיחת תיק עצמאי ופנקס מקדמות.

בתוך הפנקס יהיה מס מקדמות מס ההכנסה שיש לכם לשלם ממחזור העסקאות שעשיתם.

ניתן לבקש שיורידו אותו ל0, אך במידה ולא ניתן, יהיה עליכם לשלם לפי האחוז הענפי של העסק שברשותכם.

גם מביטוח לאומי יש לצפות למסמך עם הודעת תשלום המפרט את התשלום החודשי שיש עליכם לשלם כעוסקים מורשים.

איך מומלץ לפתוח עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה אמרנו שניתן לפתוח באופן עצמאי, אך תמיד  מומלץ להיעזר ברואה חשבון הרי גם ככה תשלמו לו בהמשך אז כדאי שתנצלו את המעמד אל תפחדו "להפיל" עליו את העבודה.

גם בכדי שכל המוסדות יידעו טוב טוב מהו הענף שלכם וגם שלא תצטרכו אחר כך לבצע אלו הם תיקונים בהמרה לענף אחר או הקטנה או הגדלה של מקדמות מס.

בעלי המקצוע בתחום הם רבים עשו סקר שוק וראו מי הכי המתאים לכם ולסוג העסק שמתעתד להיפתח.

רוב העוסקים המורשים מיוצגים על ידי בעל מקצוע נכון זו הדרך המסורתית, אך לאחרונה ניתן גם להשתמש בתוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט, ומבצעים את כל הפעילות העסקית בתוכנה כמו.

  • חשבונית מס דיגיטלית.
  • קבלה דיגיטלית וחתימה דיגיטלית.
  • חשבונית במייל ללקוחות העסק.
  • ניהול תזרים מזומנים.
  • חשבוניות זיכוי.

תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט מייתרת את הצורך לעבוד עם מנהל חשבונות ולחסוך את הנטל בתשלום כזה כי היא יודעת להפיק דוחות למע"מ ולמס הכנסה ולביטוח לאומי.

הרי בעלי המקצוע יועצי מס ומנהלי חשבונות מבקשים תשלום חודשי עבור העבודה השוטפת של ניהול החשבונות, זהו כיום מיותר לאלו שיכולים ורוצים להתקדם לתוכנה עצמאית שנותנת את האופציה להזין הוצאות וגם הכנסות במקום אחד, חשבו על כך.

בררו מול רואה החשבונות מהו המחיר החודשי, עשו חשבון אם זה כדאי להיות עמו או עם תוכנה שלעולה כ 20 ₪ בחודש למול העלות שהוא מבקש.

ממחקר שאנו ערכנו גילנו כי העלות של רואה חשבון משתנה בין רואה חשבון אחד לבין אחר, ובהתאמה לגודל העסק והיקף המסמכים שהוא מתעתד להביא למשרד (זמן עבודה שלו).

מהו מחיר פתיחת עוסק מורשה עם מייצג וכמה הכל עולה לכם בשנה?

אם סגרתם עם רואה חשבון עסקה שנתית אזי שיעשה זאת בחינם הרי בו ברגע הפכתם להיות לקוח משלם שלו.

אך אם תעבדו עם תוכנה המחיר הוא כ 200 ₪ עד 500 ₪ לפתיחת עוסק מורשה.

בנוסף יש להגיד דו"ח שנתי לעוסק מורשה והעלות שלו כ 500-800 ₪ לשנה.

שוב ניתן לעשות זאת גם בעצמכם דרך תוכנה ולחסוך כסף וזמן עבור ההתחלה שגם ככה אין בה הרבה הכנסה.

האם לפתוח עוסק מורשה או חברה בע"מ?

זו שאלה שקל לנו לענות לכם עליה מדוע?

כי זו שאלה של תקציב מול עלות, ושל לעניין משפטי שיש לו משמעויות.

לדוגמא מתי לפתוח חברה ולא עוסק מורשה:

אנחנו מתכננים לפתוח עסק לנדל"ן אזי כדאי לפתוח חברה כי ישנה אחריות מוגבלת (בע"מ) ולא אחריות אישית של עוסק מורשה שהוא הבעלים היחידי.

לכן האחריות האישית של בעל העסק היא בלעדית למול האחריות על המוצר או השירות שהיא שייכת לחברה.

אם המתחרים שלכם הם כולם חברות לא תוכלו לפתוח עוסק מורשה כי הוא נראה קטן ולא ייצוגי.

הבהרה עוסק מורשה ובעל העסק הם יישות משפטית אחת בפועל וכל במקרה שבו העסק נתבע או נכנס לקשיים בעל העסק הוא האחראי היחידי.

כך שאם העסק מורכב ממוצרים שיש להם אחריות רבה וכל חוב שיהיה מעסק זה יושת על החשבון בנק האישי ועל הרכוש הפרטי של בעל העסק.

למול זאת, חברה היא ישות משפטית שיכולה להכיל עד אין ספור של בעלים בחברה והיא יכולה גם להיסחר בבורסה, כל עוד המנבלים וחברי הדירקטוריון לא עברו על החוק תהיה הפרדה בין החברה לבעל החברה.

בכל מקרה שנובע מניהול כלכלי כושל לא ניתן לבוא לבעל העסק בדרישות.

אך הרמת מסך היא אפשרית למי שפעל באופן לא חוקי כדי להונות משקיעים או להוציא כספים במרמה, ופתיחת החברה היא בכדי להפריד את האחריות האישית.

לפתיחת חברה ישנו גם שיקול כלכלי כספי גרידא, שכן עלויות הטיפול בתיק המע"מ ומס הכנסה גבוהים מאשר עוסק מורשה.

שכן חברה חייבת להתנהל עם הנהלת חשבונות כפולה שמצריכה עוד עבודה ממנהלי החשבונות מה שלעוסק מורשה ניתן להנהל"ח חד צידית.

בברכה, פרילאנס הנהלת חשבונות באינטרנט.

למידע נוסף מלא את פרטיך
ואנחנו נחזור אלייך בהקדם
או חייג 077-8888799
מעוניינים להתנסות במערכת
מחירון
?
מעוניינים להתנסות במערכת
מחירון

?

צריכים עזרה? פשוט תשאלו

שאלות נפוצות

תוכנת פרילאנס הותאמה במיוחד לעסקים קטנים המעוניינים בתוכנת הנהלת חשבונית קלה ופשוטה לתפעול בכדי שיוכלו להתרכז בעסק שלהם.

אם אתה רוצה לנהל את חשבונותיך בעצמך אז פרילאנס היא התוכנה בשבילך. פרילאנס הנהלת חשבונות מיועדת לעסקים קטנים, פרילאנסרים, ובעלי מקצועות חופשיים אשר אינם צריכים תוכנת הנהלת חשבונות כבדה ומסורבלת.

פרילאנס עומדת בתקנים בינלאומיים של אבטחת מידע והצפנת נתונים.

ניתן לפנות אלינו כל יום טלפונית בין השעות 9.00-14.00 ולקבל תמיכה טלפונית. כמו כן ניתן להפנות את בקשת התמיכה גם למייל התמיכה.

ודאי. התוכנה רשומה במרשם התוכנות של מס הכנסה.

אנחנו אוהבים לעזור!

לא מצאתם תשובה לשאלה?

כאן לרשותכם בשעות 9:00-16:00

מחירון